Тема досвіду: «Формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів засобами національно-патріотичного виховання».
Автор досвіду: Калюх Людмила Іванівна, вчитель історії та народознавства. Провідна наукова ідея досвіду: виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку і поняття честі, прищепити потребу бути ввічливим, суворим, добрим і стійким - залежно від умов життя; удосконалення особистості не тільки як головної продуктивної сили, а й як активного громадянина України, духовно багатої, морально благородної особи.
Мета досвіду: виховання молодої людини - патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати й цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов'язки, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, бути конкурентоспроможним, успішно самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал, носій української національної культури. Передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду й на цій основі формування особистіс них рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту.
Задачі:
формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати;
забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу;
формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які живуть в Україні;
виховання духовної культури особистості, створення умов для вибору нею своєї світоглядницької позиції;
утвердження принципів вселюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності;
формування творчої особистості, виховання цивілізованого господаря;
виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;
формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;
розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов їх самореалізації;
формування комунікативних навичок учнів та сприяти їх підготовці до життя в умовах ринкових відносин.
Наукова основа досвіду: використання інтегрованих технологій; технологія колективного творчого виховання (за І.Івановим), проектна технологія; технологія саморозвитку ( М. Монтессорі) гуманно – особистісна технологія Ш.О. Амонашвілі
Актуальність досвіду: у сучасному житті приділяється багато уваги національній самосвідомості учнів, згуртовується колектив за допомогою колективних справ, участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови народу.
Новизна досвіду: сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному й політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання, Практичне застосування запропонованих мною методів виховання дозволить класному керівникові не лише передати молодому поколінню соціальний досвід, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду, а й на цій основі сформувати особистісні риси громадянина України: національну свідомость, розвинуту духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну й екологічну культуру, що є найважливішим завданням на сьогоднішній день.
Результативність: всебічний розвиток особистості, висока мотивація до праці як основи конкурентоспроможності особистості, позитивна динаміка зростання рівня патріотизму в країні, зростання соціальної і трудової активності молоді, відродження духовності.
ВИСНОВКИ Виконання завдань дасть змогу сформувати: – повагу до таких цінностей як свобода, рівність, справедливість; – толерантне ставлення до інших культур і традицій; – високу мотивацію до праці; – відчуття належності до рідної землі, народу; – готовність взяти на себе відповідальність; – загальний рівень політичної та правової культури; – уміння визначати форми та способи своєї участі в житті суспільства. Наш клас є учасником всіх патріотичних свят міста. За свій вагомий внесок у збереження пам’яті про мужність і героїзм українського народу в боротьбі із нацизмом в роки Другої Світової війни, патріотичних традицій, історії рідного краю, клас було нагороджено Подякою міського голови у травні 2015 року. Ми зростаємо та вдосконалюємося кожен день, є значні зміни у навчанні, у поведінці, у вихованні, відношенні всього, вони вже як дорослі люди, які відповідають за свої вчинки, психологічні дослідження показують, що з кожним роком атмосфера в класі змінюється на краще. Не буває днів, коли з дітьми не бачимось, бо має спільні інтереси, теми для розмов, вони багато чого мене навчають. Треба також зазначити, що учні не тільки ведуть активне шкільне життя, але й позакласний час вони відвідують секції: танцювальну (дівчата класу займаються у танцювальному колективі «Вулиця ритмів», беруть участь та мають перемоги у Всеукраїнських танцювальних конкурсах), секція з футболу (хлопці відвідують секцію на стадіоні «Авангард»), з дзюдо (нагороди міжнародного рівня), плавання, спів, музичної школи, всі учні є активними учасниками інтерактивних конкурсів, «Левеня», «Кенгуру», «Бобер», «Лелека» та ін. Я вважаю, що вчитель – це моя стежина в цьому житті. Тільки в цій роботі я бачу себе, і не уявляю як можна жити не бачачи ясних дитячих очей.
Немає коментарів:
Дописати коментар